پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه
سرخط خبرها

اشک‌های رئیس سازمان جهانی بهداشت برای مردم غزه

  • کد خبر: ۲۰۸۴۳۵
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
اشک‌های رئیس سازمان جهانی بهداشت برای مردم غزه
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن رد اتهام‌هایی که رژیم صهیونیستی علیه این سازمان مطرح کرده، تاکید کرد که ادعا‌های اسرائیل دروغ و آزاردهنده بوده و کارمندان این سازمان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس بر مخالفت این سازمان با اتهام‌های مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی از جمله ادعای «همدستی با جنبش حماس و بی‌توجهی به مشکلات اسرای اسرائیلی در غزه» تاکید کرد و گفت: این ادعا‌های دروغین آزاردهنده بوده و می‌تواند کارمندان ما را به خطر بیندازد.

ادهانوم گبریسوس در ادامه تاکید کرد که این سازمان بین‌المللی بی‌طرف بوده و برای سلامتی همه مردم تلاش می‌کند.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در نشست روز پنج‌شنبه شورای اجرایی سازمان جهانی بهداشت، این سازمان را به همدستی با حماس متهم کرد و مدعی شد که این سازمان به شواهد و مدارکی که نشان می‌دهد جنبش فلسطینی (حماس) از بیمارستان‌های غزه برای اهداف تروریستی استفاده کرده، توجهی نکرد، در حالی که این‌ها ادعا‌هایی هستند که از سوی نهاد‌های بین‌المللی متخصص رد شد.

پیش از این هماهنگ‌کننده تیم‌های پزشکی فوق‌العاده سازمان جهانی بهداشت گفته بود، «هیچ دلیل و مدرکی دال بر استفاده از بیمارستان‌های غزه برای اهدافی غیر از اهداف پزشکی وجود ندارد».

احمد المنظری، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت دو روز قبل تاکید کرد که «شرایط در نوار غزه فاجعه بار بوده و تعداد کارمندان نهاد‌های پزشکی تا پنج درصد کاهش یافته و حملات علیه نهاد‌های بهداشتی نقض آشکار قوانین بین‌المللی انسانی است».

المنظری گفت: تنها راه‌حل، توقف فوری حملات اسرائیل و ایجاد گذرگاه‌های متعدد برای انتقال کمک‌ها است.

رئیس سازمان جهانی بهداشت برای مردم غزه گریست

رئیس سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه در یک درخواست احساسی از هیئت حاکمه سازمان جهانی بهداشت، که شرایط غزه را «جهنمی» توصیف کرد، خواستار آتش بس و «راه حل واقعی» شد.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، که در دوران کودکی در جنگ زندگی کرده و فرزندانش در طی بمباران جنگ مرزی اتیوپی با اریتره در سال‌های ۱۹۹۸-۲۰۰۰ در پناهگاهی مخفی شدند، در توصیف شرایط غزه که در آن بیش از ۲۶۰۰۰ تن به شهادت رسیدند، گریست.

تدروس در حالیکه اشک‌هایش را پاک می‌کرد، به هیئت اجرایی سازمان جهانی بهداشت گفت: من به خاطر تجربه خودم معتقدم که جنگ راه حلی به همراه نمی‌آورد، مگر جنگ بیشتر، نفرت بیشتر، عذاب بیشتر، ویرانی بیشتر. پس بیایید صلح را انتخاب کنیم و این موضوع را از طریق سیاسی حل کنیم.

وی پیش از پایان سخنانش در ژنو در جریان بحث در مورد وضعیت اضطراری بهداشتی غزه گفت: «فکر می‌کنم همه شما راه‌حل دو دولتی و ... را گفته‌اید و امیدوارم این جنگ پایان یابد و به یک راه‌حل واقعی تبدیل شود.»

تدروس هشدار داد که افراد بیشتری در غزه از گرسنگی و بیماری خواهند مرد. او گفت: اگر همه این‌ها را اضافه کنید، فکر می‌کنم درک وضعیت جهنمی غزه آسان نیست.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->